Lag deg en deilig smoothie!

Hva smaker vel ikke mer av sommer enn en iskald smoothie? Smoothie er velsmakende og fyldig. Et raskt, godt og mettende mellommåltid. Bruk de bærene du har for hånden - smoothien smaker like godt om du bruker blåbær eller solbær. For å få best mulig opptak av antocyanene i fra bærene, har vi laget en smoothie uten melkprodukter.

Solbær- eller blåbærsmoothie

Ingredienser til 2 porsjoner:

  • 2 dl bær (solbær eller blåbær)
  • 2 godt modne bananer
  • 1 dl eplejuice
  • 2,5 dl soya yoghurt med vaniljesmak, evt Yokos vanilje

 

Fremgangsmåte

Bland alle ingrediensene i en blender og fyll opp glasset. Smoothien blir ekstra frisk om bærene er frosne. Strø gjerne noen havregryn eller granola på toppen. Vel bekomme!

Cookies

MedPalett AS bruker cookies for at nettstedet skal fungere best mulig, for å analysere trafikken på vårt nettsted og for å tilpasse innhold og annonser. Vi samler inn informasjon om hvordan du bruker nettstedet og kan dele det med våre samarbeidspartnere for å vise relevante annonser når du besøker andre nettsteder. Du kan styre bruken av cookies i innstillingene i din webleser. Les mer om hvordan vi bruker cookies her. Ved å fortsette å bruke nettsiden samtykker du i bruken av cookies.