Salgsbetingelser

  • Selger er Medpalett AS, Hanaveien 4-6, 4327 Sandnes. Tlf. kundeservice 48 11 99 00. Organisasjonsnummer 987 444 053. www.medox.no. post@medox.no. 
  • Du må være minst 18 for å kunne kjøpe Medox Vital. 

Bekreftelse på bestilling sendes til din e-post umiddelbart etter at bestillingen er sendt inn, dersom du har oppgitt denne i bestillingsskjemaet.

  • MedPalett er godkjent av Trygg e-Handel, det betyr at du kan kjenne deg trygg og sikker når du handler fra oss. Trygg e-Handels formål er å beskytte deg som forbruker - kun stabile og seriøse nettbutikker kan bli godkjent til å benytte Trygg e-Handel merket. Du kan lese mer om Trygg e-Handel og dine rettigheter som forbruker på www.tryggehandel.no
  • Faktura ligger med i din forsendelse. Betalingsfristen står på faktura. 
  • Våre priser er oppgitt i norske kroner og er inkludert merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som Staten til enhver tid fastsetter. Prisen på produktet kan variere avhengig av salgskanal og spesielle tilbud og fremkommer på e-postkvitteringen. En eventuell prisendring vil være i takt med normal prisutvikling i markedet.
  • Tillegg for porto og ekspedisjon er kr. 39,- per forsendelse. Dette fremkommer på e-postkvitteringen og er spesifisert på faktura. 
  • Varene sendes med Posten direkte til din postadresse som vanlig brevpost og ihht Postens standard leveringsbetingelser. Vi pakker og leverer varene til Posten i løpet av 1-2 virkedager. Det tar normalt 2-5 virkedager før du får varene i postkassen din, alt etter hvor i landet du bor*. Du har rett til å heve kjøpet hvis vi ikke leverer varene i tide. Da vi både er produsent og distributør har vi alltid varer tilgjengelig for levering. Skulle en utsolgtsituasjon forekomme, vil dette kommuniseres tydelig på vår hjemmeside.
  • Som kunde av MedPalett vil du motta nyhetsbrev per e-post (ref markedsføringsloven § 15 tredje ledd, behandlings-grunnlag artikkel 6 nr. 1 bokstav f.). Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrev ved å ta kontakt med kundeservice eller benytte deg av avmeldingslenken som er i nyhetsbrevet.
  • Angrerett: Iht angrerettloven er det 14 dagers ubetinget returrett på leveransen.  Angrerettskjema er vedlagt i pakken. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet returneres til oss i samme mengde og stand som du mottok det. Angreretten gjelder ikke dersom forsegling er brutt da dette er varer som forringes eller går ut på dato. Dersom du vil benytte deg av angreretten eller har spørsmål i den forbindelse, bes du ta kontakt med kundeservice. Varene skal returneres innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt.

    Merk at ved benyttelse av angreretten må du selv bære returkostnaden. Husk å la faktura følge med pakken tilbake til oss slik at vi får koblet returen opp mot abonnementet ditt. Tilbakebetaling ved bruk av angreretten skal skje innen 14 dager dersom faktura som følger leveransen allerede er betalt.
  • Reklamasjon: Du har full reklamasjonsrett etter gjeldende lover. Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må du kontakte kundeservice innen rimelig tid og maks 2 måneder etter at feilen ble eller burde ha blitt oppdaget. Dersom faktura som følger sendingen allerede er betalt vil tilbakebetaling ved reklamasjon skje innen 14 dager. Vi refunderer fraktkostnader som er påløpt i forbindelse med en godkjent reklamasjon.
  • Personopplysninger: Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle. Vår personvernerklæring finner du her: https://www.medox.no/personvern/personvernerklaring-article521-794.html.
  • Tvister: Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forliksrådet, i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Du kan også bringe tvister inn for Forbrukertvistutvalget og Forbrukerrådet. Foretaket følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.